About

Who am I?

I grew up in a small town in Westfalia, Germany as the daughter of an American mother and a German father. My favorite thing to do as a child was to read books, dress up and reenact the stories with my friends. I always loved to play and act.

After high school I went on to study linguistics before I committed to studying drama in 2007 in Cologne. I finished my degree in 2011 and since then I have been working as a freelance actress and voice artist.

Working in front of a microphone excites me more and more every day so today I consistently work as a voice artist for commercials, image films, dubbing and readings in my two native languages of German and American English.

Education

2002-2005
linguistics studies, University of Potsdam

2005 – 2007
phonetics studies, University of Cologne

2007 – 2011
ARTURO Acting School, Cologne
Speech Training with Susanne Ruppel, Gunnar Pietsch and Claudia Hartmann
Dubbing seminars with Roland Hüve and Klaus Terhoeven
Singing lessons with Gabi Schmidt and Dorothea Kares
Camera acting seminars with Dana Geissler and Dennis Todorovic

Download CV

Wer bin ich?

Als Tochter einer Amerikanerin und eines Deutschen wuchs ich in einer Kleinstadt in Westfalen auf. Am liebsten las ich damals Bücher, verkleidete mich und spielte die Geschichten dann mit Freunden nach. Das Spielen habe ich schon immer geliebt!

Nach dem Abitur studierte ich Sprachwissenschaften, bevor ich mich schlussendlich 2007 für eine Schauspielausbildung in Köln entschied. Diese absolvierte ich 2011 erfolgreich. Seitdem arbeite ich freiberuflich als Schauspielerin und Sprecherin.

Die Arbeit vor dem Mikrophon begeistert mich zunehmend, wodurch ich heute in meinen beiden Muttersprachen Deutsch und US-Amerikanisch regelmäßig als Sprecherin für Werbung, Imagefilm, Synchron und Lesungen arbeite.

Ausbildung

2002 – 2005
Magisterstudium Allgemeine Sprachwissenschaft, Universität Potsdam

2005 – 2007
Magisterstudium Phonetik, Universität zu Köln

2007 – 2011
ARTURO Schauspielschule, Köln
Sprechunterricht bei Susanne Ruppel, Gunnar Pietsch und Claudia Hartmann
Synchronseminar bei Roland Hüve und Klaus Terhoeven
Gesangsunterricht bei Gabi Schmidt und Dorothea Kares
Kameraseminare bei Dana Geissler und Dennis Todorovic

Download Kurzvita